вторник, 5 ноября 2013 г.

Урок-проект у 2 класі
Тема: Осінь. Осінні місяці. Ознаки живої та неживої природи
Мета проекту:  учити спостерігати та встановлювати взаємозв’язки в природі, визначати головне під час спостережень, працювати з науково-популярною літературою; ознайомити учнів з осінніми місяцями; розкрити походження назв місяців осені; вчити описувати красу природи восени та позитивні емоції, які вона викликає; розвивати уяву, фантазію, мовлення, спостережливість, пам’ять; виховувати любов до природи.
Обладнання:   малюнки, виставка книг та довідкової літератури про природу,                П. І. Чайковського «Пори року. Жовтень. Осіння пісня», мультимедійна система, стінгазета.
Тип уроку: урок-проект
ДИДАКТИЧНА ХАРАКТЕРИСТИКА ПРОЕКТУ
Тип проекту:   груповий.
Тип за тривалістю виконання:    середньостроковий.
Тип за результатом діяльності:  інформаційно – дослідницький.

Провідна проблема:  вдосконалення мовлення учнів, розвиток творчої уяви, уміння працювати з різноманітною літературою.
Спосіб вирішення проблеми: бесіда з батьками, робота з додатковою літературою, спостереження.
Освітній продукт: презентація, стінгазета «В світі цікавого», малюнки за власними спостереженнями.
Учасники проекту:  учні 2 класу, класний керівник Таточенко С. Л.

Хід уроку
І. Організація класу
        Дзвоник вже сигнал нам дав.
        Працювати час настав.
        Працюй наполегливо, швидко, старанно,
        Щоб кожна хвилинка не втратилась марно.
-          Спочатку сідають дівчатка, потім – хлопчики.
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку
- Сьогодні у нас урок незвичайний. Ми будемо створювати проект з теми «Осінь. Осінні місяці. Ознаки живої та неживої природи»

ІІІ. ЕТАПИ РОБОТИ НАД ПРОЕКТОМ:
І Підготовчий етап
         Визначення та обговорення з учнями теми та завдань проекту. Шляхом мозкового штурму з учнями обговорили ідеї різних проектів. Виявили найактуальніші і цікаві теми.
         Найбільш вдалою та цікавою темою для школярів виявилася тема, пов’язана осінніми місяцями, а тому і вирішили працювати над  цим.

У чому полягає задум?
Для чого це потрібно?
Зібрати інформацію про особливості осінніх місяців, провести спостереження в природі.
Виховувати любов до природи, рідного краю, екологічну культуру. Розвивати пізнавальні здібності учнів.


ПЛАНУВАННЯ ДІЯЛЬНОСТІ:
         Разом з дітьми обговорили, над якими саме питаннями будемо працювати, спланували дії учнів, обрали форми роботи, визначили засоби представлення інформації.
Картка-підказка «Наш проект»
Наш проект називається
«Осінні місяці.»
Що ми хочемо зробити?
Зібрати інформацію з різних джерел.

Що буде головним результатом?
Повідомлення, малюнки, усний журнал, презентація

До кого ми будемо звертатися?

До бібліотекаря, вчителів, батьків.

Нам треба прочитати книги

Казку про осінь, вірші про осінь, прислів’я та приказки й народні прикмети про осінні місяці
ІІ  Початок роботи над проектом
         Створення творчих груп: «Всезнайки», «Чомучки»,  «Екологи».
Назва групи
Прізвища дітей
«Всезнайки»
Романюк Д., Косік В., Смицька Ю., Амс Н.,
«Чомучки»
Галушка Т., Гузь А., Безпалько О.
«Екологи»
Таточенко Ю., Цишенко І., Ляховська О.,
Постановка конкретних завдань

1-ша група: збирає матеріали про особливості  природи восени, про походження назв місяців, готує презентацію.

2-га група: готує матеріал про народні прикмети про осінні місяці, готує стінгазету.

3-я група: шукає  матеріали про екологію, створює усний журнал «Дбаймо про екологічну культуру».

ІІІ Робота над планом проектної діяльності

1.     Збір даних з використанням різних джерел інформації. Проведення спостережень.
2.     Аналіз та обробка зібраних матеріалів.
3.     Проведення спостережень у природі.
4.     Підготовка та проведення творчого звіту групи.
5.     Оформлення звітів.

ІV Презентація проекту
         Під час презентації кожна група демонструвала свій матеріал і звітувала про внесок кожного учасника.
1.     Звіт 1 групи






2.     Звіт 2 групи
-         Загадки
Знов лункий шкільний дзвінок
Нас покликав на урок.
Як цей місяць звати?
Прошу відгадати.(Вересень)
• Кличуть нас ліси, поля, сади
Дозбирати осені плоди.
Іздерев спадає листя жовте,
То землею ходить місяць...(жовтень).
• Крапле знеба, дахів, стріх.
Дощ холодний, перший сніг.
Почорнів безлистя сад.
Що за місяць? (Листопад).
-         Прислів’я
Вересень красне літо проводжає, а золоту осінь зустрічає.
Вересень місяць добре годує, овоч смачненький дітям дарує.
-  Народні прикмети:
1.      Чим сухіший і тепліший вересень, тим пізніше прийде зима.
2.      Грім у жовтні – на малосніжну, м’яку, коротку зиму.
3.      Комарі в листопаді – м’яка  зима.
4.      Пізній листопад – до суворої та затяжної зими.
- Ребуси
                     


3. Звіт 3 групи
Усний журнал «Дбаймо про екологічну культуру»

Рятуємо землю,
А потім рятуємо небо,
Адже небо без птахів - не небо!
А земля без звірів - на землі!
Рятуємо мрії. Рятуємо ніжність.
Від кого рятуємо? Від себе!
Поки ще не пізно і можна хоч щось зробити.
Все на землі потрібно берегти
І птаха, і звіра і оту тваринку
Не чванься тим, що цар природи ти
Бо врешті ти - лише її частина.

   Отже,  будемо разом любити і берегти нашу природу, бо ми є її частинкою. І від нас з вами залежить, якою буде наша земля - квітучим садом чи голою, без життєвого пустинею.

VІ. Підсумок уроку.
1.     Інтерактивна вправа «Гірлянда асоціацій»:
Осінь


 


 





2.     Висловлення вражень учень від уроку. 
Вправа «Мікрофон»
-         Мені цікаво було дізнатися про ……………  .
-         Після уроку я обов’язково прочитаю про  ………  .
-         Найбільшим відкриттям для мене було …………  .
3.     Чи справдилися ваші очікування від уроку?
(Учні сигналізують сигнальними картками)

-         Ви гарно підготувалися до уроку, зібрали багато цікавого матеріалу і зразково представили. Погляньте, яку ми книжку створили завдяки вашій наполегливій праці. Щиро дякую вам за вашу роботу. 

Комментариев нет:

Отправить комментарий