вторник, 5 ноября 2013 г.

Конспект уроку читання у 2 класі
Тема:Урок позакласного читання. Узагальнення знань дітей про народні казки.
Мета:збагатити дітей знанням нових казок; навчити переказувати їх зміст, працюючи в парах, групах; розвивати інтерес до самостійного читання казок, формування умінь їх відшукувати, читати, запам’ятовувати зміст, героїв; навчати аналізувати вчинки персонажів, оцінювати їх, визначати цінності для себе
Обладнання: виставка українських народних казок,маски героїв казок, запис мелодій казок, презентація «Анімаційний кросворд», речі з казок
Тип уроку: урок-гра
Хід уроку
І.Організація класу
Стали, дітки, всі рівненько,
Усміхнулися гарненько,
Настрій на урок взяли
Й працювати почали.
Працюватимем старанно,
Щоб почути у кінці,
Що у нашім дружнім класі
Діти просто молодці!

ІІ.Повідомлення теми і мети уроку
        Вітаю вас, любі діти! Скажіть, а ви вірите у дива? А казки читати любите? Дуже добре! Скажу вам по секрету, що казки люблять читати не лише діти, а й багато дорослих.
       Отож, сьогодні ми помандруємо до Країни казок .У цій країні ви зустріне своїх улюблених героїв

Казки, казки... У світі їх багато.
В них мрія людства, мудрість поколінь.
То ж розгорніть сторінку в будень чи у свято
І почерпніть наснагу і глибінь
Казок народних, щоб душа прозріла
І повернулась у дитячий вік.
Щоб засвітилась радо, заясніла...
І помудрішає дорослий чоловік.

ІІІ. Узагальнення і систематизація знань учнів

1.Робота з виставкою книжок
- Подивіться, діти, які книжки знаходяться у нас на полиці?
- Хто автор цих книжок?
- Чи любите ви читати чи слухати казки?
- Які казки вже знаєте?
- Молодці,ви знаєте дуже багато казок. Отже, вирушаємо у нашу подорож!

2.Перша зупинка «Довідкова»

-Давайте згадаємо з вами, які казки ми називаємо народними?
У сиву давнину, коли люди не вміли писати, улюблені казки передавалися з покоління в покоління «з уст у вуста». Тому автором цих казок вважають народ, а казки називають народними. Авторська казка має певного автора – письменника-казкаря. Казка супроводжує людину все життя. І скільки б нам не було років, ми з задоволенням слухаємо, розказуємо казки, віримо в них.

2. Наступна зупинка має назву « Впізнай казку».
Вчитель загадує загадки і вивішує до казок ілюстрації
Дід із бабою все плачуть,
Бо спіткала їх невдача:
Мишка шкоди наробила,
Золоте яєчко їм розбила.
(Курочка Ряба)

Сидить півник на печі 
Їсть смачненькі калачі. 
Ось лисичка прибігає, 
Півника мерщій хапає. 
Біжить півень рятувати,
В лиса півника забрати. 
(Котик і півник)

Я — бичок-беремлячок, 
Солом'яний у мене бочок.
Із соломи дід зробив,
Бік смолою засмолив. 
(Солом'яний бичок)

На городі що за черга?                                              
Дід і Баба тут стоять,
Тягнуть щось поперед себе
І не витягнуть ніяк.
Казку швидко ви впізнайте,
Всіх героїв відгадайте
(Ріпка)

Це – маленький колобок,
Утікати він мастак,
Від бабусі покотився
І у лісі опинився
То ж, малята, підкажіть
Із якої казки він утік.
(Колобок)




3. Наступна зупинка «Математична»

Скільки  звірів   зустрів   Колобок  у  лісі ?  ( 4 ).
Скільки  тварин   тягло  ріпку  ?  (3).
Скільки   мешканців  було  у  рукавичці ? (7).
Скільки  козенят  було  в  матері – кози ? (7 ).
Скільки  яєць  знесла  Курочка Ряба ? (1).
Скільки мишенят було у казці Колосок» (2)


4. Наступна зупинка «Бюро знахідок».
Крім казкових героїв, у казках  обов′язково «живуть» і чарівні речі. Вони супроводжують їх, а деякі наділені даром розуміти свого хазяїна або навіть говорити з ним.
Впізнай, з якої казки ця річ
1. Рукавичка (Казка «Рукавичка»).
2. Колосок (казка «Колосок»).
3. Глечик (Казка «Лисичка та Журавель»).
4. Колобок («Колобок»)
5. Яйце («Курочка Ряба»)
6. Соломяний бриль («Івасик-Телесик»)


5.Наступна зупинка «Музична»
Завдання – впізнай казку за початком
(звучать записи казок)

6.Наступна зупинка – завдання на уважність
 Знайти  зайве  слово.
Дід ,собачка,  мишка , котик, жабка,  кабан. (Рукавичка).

Дід,  собачка,  ріпка,  мишка ,  жабка ,  внучка. (Ріпка).

Фізкультхвилинка


7. Наступна зупинка- «Театральна»
Інсценізація казки «Ріпка»






8.Наступна зупинка – «Інтелектуальна»
Завдання – розв´язати анімаційний кросворд

к
у
р
о
ч
к
а
т
е
л
е
с
и
к



к
и
р
и
л
о


н
а
р
о
д


П
і
р
ї
н
а


П
і
в
н
и
к

р
у
к
а
в
и
ч
к
а
1.     Вже на радість діду й бабі
неслась «золотом» ця ряба. (Курочка)

2.     Не було в старих дитинки,
Колихали деревинку.
Народивсь малий Івась:
Роботящий хлопець вдавсь. (Телесик)

3.     Жив під Києвом величним
Богатир один незвичний.
Від велику силу мав:
Двадцять шкур сам підіймав! (Кирило)

4.     Усіх казочок не злічити у світі!
Читають дорослі, читають і діти.
Їх так багато, мов осінніх щедрот!
Склав же їх мудрий вкраїнський… (народ)

5.     Їй табунець не мав чим помогти:
Лишив одну, поранену пташину.
А як вертав назад через степи,
То кожен скинув качечці… (пірїну)

6.     Голосистий співунець,
На голівці – гребінець.
Завжди втрапить у біду.
Кукуріка: «Пропаду!» (Півник)


7.       В лісі тім, що біля річки
 Загубив дід невеличку.
 Звірів в ній жило чимало,
 Тільки місця було мало! (Рукавичка)



9.Остання зупинка на нашому уроці- «Художня»
Намалюйте ілюстрацію до улюбленої казки

ІV. Підсумок уроку

-Ось і підійшов до завершення наш незвичайний урок.
Хай казок герої
Дарують нам тепло,
І хай добро навіки
Переможе зло.
Казок багато в світі
Веселих і сумних.
Але не можуть діти
Ніяк прожить без них.

V. Домашнє завдання

Читати казки інших народів.

Комментариев нет:

Отправить комментарий